Урока може да претърпи ъпдейти, понеже не всичко е "разгадано"!
Изображенията са напълно мои, не са крадени или линковете им да водят до други
сайтове и т.н.!
Програми и скриптове, които ще ви трябват:
1. RWAnalyze
2. Dexx SA Tools
Така, тук ще ви покажа как да създадете 2dFX за вашия модел (.dff)
Първо, отворете модела си във 3ds max:
След това приближете до желаната част:
Селектирайте мястото, където искате да има ефект.
Натиснете W (Move) и копирайте координатите X,Y,Z (аз използвам Notepad)
Копираме ги, защото после, когато слагаме ефекта, да е на това място.
Създайте Dummy (Create -> Helpers -> Dummy) Сложете го където искате засега.
Големината е важна, защото колкото е по-голямо dummy-то, толкова ще е
по-голям ефекта (в някои случаи - "висок" (фонтан), в някои уголемен и т.н.)
Сега му задайте координатите, копирани в Notepad.
Долу-горе това трябва да се получи:
Натиснете на чукчето (Utilities) и под текста Utilities, намиращ се в секция MAXscript,
изберете Dexx SA Tools. Ще ви се покаже това:
Сега натиснете върху Run SA Effects и със селектираното
Dummy натиснете Add Particle Info (Dummy)
Пример:
Отворете секцията Add/Edit Particle Effects и от падащата колонка
можете да изберете какъв да е ефекта.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: Някои ефекти не стават директно в играта, за тях се изисква малко по-специални
настройки.
След като сте избрали натиснете Apply to Dummy(s) - аз съм избрал огън в среден вариант на големина (med - medium)
Сега натиснете (секция) Export Effect Info -> Export Info и му задайте име.
Отворете RWAnalyze.
Отворете DFF файла.
(Скрил съм другите секции). Отидете в Clump -> Geometry List -> Extension.
Натиснете RMB върху Extension и изберете Add Section. Изберете 2dFX Data
Трябва да е с оранжево кръгче. Натиснете с RMB върху него и изберете Import Section Data.
Изберете нашия .sae (san andreas effect), запазен преди малко (fire_effect.sae - моя вариант)
Сега трябва кръгчето да е зелено. Това означава, че има инфо в него.
Запазете, импортирайте модела си наново в играта и се кефете
Изображенията са напълно мои, не са крадени или линковете им да водят до други
сайтове и т.н.!
Програми и скриптове, които ще ви трябват:
1. RWAnalyze
2. Dexx SA Tools
Така, тук ще ви покажа как да създадете 2dFX за вашия модел (.dff)
Първо, отворете модела си във 3ds max:
След това приближете до желаната част:
Селектирайте мястото, където искате да има ефект.
Натиснете W (Move) и копирайте координатите X,Y,Z (аз използвам Notepad)
Копираме ги, защото после, когато слагаме ефекта, да е на това място.
Създайте Dummy (Create -> Helpers -> Dummy) Сложете го където искате засега.
Големината е важна, защото колкото е по-голямо dummy-то, толкова ще е
по-голям ефекта (в някои случаи - "висок" (фонтан), в някои уголемен и т.н.)
Сега му задайте координатите, копирани в Notepad.
Долу-горе това трябва да се получи:
Натиснете на чукчето (Utilities) и под текста Utilities, намиращ се в секция MAXscript,
изберете Dexx SA Tools. Ще ви се покаже това:
Сега натиснете върху Run SA Effects и със селектираното
Dummy натиснете Add Particle Info (Dummy)
Пример:
Отворете секцията Add/Edit Particle Effects и от падащата колонка
можете да изберете какъв да е ефекта.
ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: Някои ефекти не стават директно в играта, за тях се изисква малко по-специални
настройки.
След като сте избрали натиснете Apply to Dummy(s) - аз съм избрал огън в среден вариант на големина (med - medium)
Сега натиснете (секция) Export Effect Info -> Export Info и му задайте име.
Отворете RWAnalyze.
Отворете DFF файла.
(Скрил съм другите секции). Отидете в Clump -> Geometry List -> Extension.
Натиснете RMB върху Extension и изберете Add Section. Изберете 2dFX Data
Трябва да е с оранжево кръгче. Натиснете с RMB върху него и изберете Import Section Data.
Изберете нашия .sae (san andreas effect), запазен преди малко (fire_effect.sae - моя вариант)
Сега трябва кръгчето да е зелено. Това означава, че има инфо в него.
Запазете, импортирайте модела си наново в играта и се кефете
Last edited by HristoBG on Fri Apr 29, 2011 7:23 pm; edited 2 times in total