Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Добре дошли!
Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО, ще ви отнеме само няколко секунди!

    [DOC]Какво е OCCL и как да го създадем?

    HristoBG
    HristoBG
    Администратор
    Администратор


    Брой мнения : 136
    Репутация : 0
    Дата на регистрация : 2009-08-24
    Местожителство : Hawaii

    GTA SA [DOC]Какво е OCCL и как да го създадем?

    Post by HristoBG Tue Apr 06, 2010 8:45 pm

    OCCL е част от Item Placement
    Във IPL той изглежда така:
    Code:
    occl
    .....
    end

    (намира се в \Data\Maps\occlu[x].ipl )

    Пояснение. HristoBG wrote:Той съдържа прости невидими паралелепипеди (кубове), които сподпомагат за
    по-доброто рендерирване на обектите в GTA III и нагоре. Но ако изтрийте
    линиите скрипт от IPL, няма да усетите ефект, което си е и така. Rockstar не са уцелили,
    може би, точното значение на тази функция. И така, драги модъри, когато правите мод,
    който е с почти сменена карта или добавени сгради (използва се най-често за сградите),
    можете да изтриете оригиналните линии от скрипта на occlu.ipl, за да предотвратите
    изчезването на ново-добавените обекти. Усмивка

    Можете да отворите и с Notepad. Не са нужни съвсем специални програми или т.н., за да
    отворите IPL.

    Подредбата е така:

    Code:
    mid x, mid y, bottom height z, width x, width y, height from bottom height to top, rotation

    mid x, mid y - средата на паралелепипеда, която е само по X и Y
    bottom height z - дъното на паралелепипеда
    width x, width y - ширина по X, Y
    height from bottom height to top - разликата от горе до долу (на паралелепипеда)
    rotation - завъртане на самия паралелепипед

    Тhe View.. HristoBG wrote:The View of the OCCL, т.е. как изглежда. Ето това е пример (изображението не е мое)

    ИЗОБРАЖЕНИЕ, ЦЪКНИ ТУК!

    Това е MooMapper за :VC: и само може да преглежда OCCL, не да редактира. Но сега раздела е за 🈂 и нека да продължа.
    Значи, ако искате да си създадете свой паралелепипед (box Смеене ) за San Andreas, можете да работите с
    3ds max и да използвате скриптовете на DENISka -> DOWNLOAD

    Създаване. HristoBG wrote:[size=150]Създаване на OCCL за произволна сграда (обект)[/size]

    Отворете си 3ds max, Import-ирайте си DFF модела на сградата и просто създайте Box с приблизителните размери
    на самата сграда. Ако сградата е с твърде много разклонения, т.е. е вид Великата Китайска Стена :mhihi: , базик, просто
    ако не е чист паралелепипед, използвайте пак Box, но не икономисвайте с височината, винаги оставяйте box-а мааалко над
    самия модел Смеене Export-рате occl[x]. IPL, като използвате скрипта на DENISka

    (малко наподобява УРОК: Добавяне на гаражи )
    Или по трудния начин -> отивате в играта и след като сте си поставили
    сградата в играта, отивате долно-дясната ѝ част и копирате координатите.
    След това до горно-дясната ѝ част, копирате координатите, където X1, Y1, Z1 е за долно-лявата,
    а X2, Y2, Z2 е за горно-дясната част. Ако не можете отидете по-надолу от самата сграда за Z, просто въведете
    приблизително число, което е под Z координатата на самата сграда (обект)

    Пример за грешки в OCCL:

    За какво мислите изчезват сградите в мода за 🈂 - Liberty City? - ми защото те са оставили оригиналните OCCL
    от San Andreas и така тези невидими боксове си създават pop-ups, които "лъжат", че има сграда, а всъщност няма.
    А когато изтрийте, както казах по-горе, редовете скрипт (е, вид скрипт е, да) тези pop-ups ще се де-активират
    и няма да правят проблеми.

    Най-кратко.HristoBG wrote:OCCL е почти безполезна функция в Item Placement (IPL)
    Подпомага основно за рендерирването на сгради. Грешните
    координати водят до изчезване на тези обекти, които са в тези зони,
    а именно в невидимите кубове.

      Current date/time is Fri Apr 19, 2024 3:43 pm