OCCL е част от Item Placement
Във IPL той изглежда така:
(намира се в \Data\Maps\occlu[x].ipl )
Във IPL той изглежда така:
- Code:
occl
.....
end
(намира се в \Data\Maps\occlu[x].ipl )
Пояснение. HristoBG wrote:Той съдържа прости невидими паралелепипеди (кубове), които сподпомагат за
по-доброто рендерирване на обектите в GTA III и нагоре. Но ако изтрийте
линиите скрипт от IPL, няма да усетите ефект, което си е и така. Rockstar не са уцелили,
може би, точното значение на тази функция. И така, драги модъри, когато правите мод,
който е с почти сменена карта или добавени сгради (използва се най-често за сградите),
можете да изтриете оригиналните линии от скрипта на occlu.ipl, за да предотвратите
изчезването на ново-добавените обекти.
Можете да отворите и с Notepad. Не са нужни съвсем специални програми или т.н., за да
отворите IPL.
Подредбата е така:
- Code:
mid x, mid y, bottom height z, width x, width y, height from bottom height to top, rotation
mid x, mid y - средата на паралелепипеда, която е само по X и Y
bottom height z - дъното на паралелепипеда
width x, width y - ширина по X, Y
height from bottom height to top - разликата от горе до долу (на паралелепипеда)
rotation - завъртане на самия паралелепипед
Тhe View.. HristoBG wrote:The View of the OCCL, т.е. как изглежда. Ето това е пример (изображението не е мое)
ИЗОБРАЖЕНИЕ, ЦЪКНИ ТУК!
Това е MooMapper за :VC: и само може да преглежда OCCL, не да редактира. Но сега раздела е за и нека да продължа.
Значи, ако искате да си създадете свой паралелепипед (box ) за San Andreas, можете да работите с
3ds max и да използвате скриптовете на DENISka -> DOWNLOAD
Създаване. HristoBG wrote:[size=150]Създаване на OCCL за произволна сграда (обект)[/size]
Отворете си 3ds max, Import-ирайте си DFF модела на сградата и просто създайте Box с приблизителните размери
на самата сграда. Ако сградата е с твърде много разклонения, т.е. е вид Великата Китайска Стена :mhihi: , базик, просто
ако не е чист паралелепипед, използвайте пак Box, но не икономисвайте с височината, винаги оставяйте box-а мааалко над
самия модел Export-рате occl[x]. IPL, като използвате скрипта на DENISka
(малко наподобява УРОК: Добавяне на гаражи )
Или по трудния начин -> отивате в играта и след като сте си поставили
сградата в играта, отивате долно-дясната ѝ част и копирате координатите.
След това до горно-дясната ѝ част, копирате координатите, където X1, Y1, Z1 е за долно-лявата,
а X2, Y2, Z2 е за горно-дясната част. Ако не можете отидете по-надолу от самата сграда за Z, просто въведете
приблизително число, което е под Z координатата на самата сграда (обект)
Пример за грешки в OCCL:
За какво мислите изчезват сградите в мода за - Liberty City? - ми защото те са оставили оригиналните OCCL
от San Andreas и така тези невидими боксове си създават pop-ups, които "лъжат", че има сграда, а всъщност няма.
А когато изтрийте, както казах по-горе, редовете скрипт (е, вид скрипт е, да) тези pop-ups ще се де-активират
и няма да правят проблеми.
Най-кратко.HristoBG wrote:OCCL е почти безполезна функция в Item Placement (IPL)
Подпомага основно за рендерирването на сгради. Грешните
координати водят до изчезване на тези обекти, които са в тези зони,
а именно в невидимите кубове.