Добре дошли!
Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО, ще ви отнеме само няколко секунди!

    [TUT] Как да си създадем улица? (няколко вида)

    Share

    HristoBG
    Администратор
    Администратор

    Брой мнения : 136
    Репутация : 0
    Дата на регистрация : 24.08.2009
    Местожителство : Hawaii

    Смеене [TUT] Как да си създадем улица? (няколко вида)

    Post by HristoBG on Sun Mar 07, 2010 3:26 am


    [Нормална улица]

    Във 3d изглед (перспективен) натиснете Alt W; F4 и създайте Plane със

    Length: 10
    Width: 20
    Length Segs: 2
    Width Segs: 4



    (натиснете върху изображението, за да увеличите)

    RMB -> Convert to Editable Poly и натиснете 4, за да избирате полигоните - polygons.
    Изберете половината от тях (вашата улица, препоръчително е да е по-ниска от тротоара) и ги екструднете (extrude) на -0.12


    (натиснете върху изображението, за да увеличите)

    Може би ще има полигони, които не сте искали, селектирайте ги и ги изтрийте.


    (натиснете върху изображението, за да увеличите)

    Изтеглете си тези текстури, дадени по-долу и ги сложете просто някъде..


    • vegaspavement2_256
    • vegasroad1_256

    Преместете текстурите до материал редактора (едитора)

    <><><><><><><>

    Сега изберете тротоара и му прибавете материала с текстурата за тротоар.
    Може UVW мапинга да не му е натроен както трябва, затова отидете в Modifier List и изберете UVW Map, след това Face.


    (натиснете върху изображението, за да увеличите)

    Convert to Editable Poly

    Но не сме приключили с UVW! Сега текстурата е обърната. За да я обърнем на правилната посока, отидете в Modifier List -> UVW Unwrap, изберете Face (3) и селектирайте тротоара. След като сте селектирали полигоните, натиснете EDIT. За бекграунд изберете текстурата на тротоара, за да се ориентирате по нея.


    (натиснете върху изображението, за да увеличите)

    При мен трябва да се завърти на 90 градуса.
    Изберете двете вертексчета отдясно, приближете ги максимално близко до чертата (може да се ориентирате по U и V координатите отдолу, защото те са цели числа (1,2,3-9 и др.)) Флипнете ги хоризонтално и вертикално.


    (натиснете върху изображението, за да увеличите)

    Сега конвертнете отнов към едитабъл поли (Editable Poly )

    Текстурирайте по същия начин и самия път, по същия начин, описан по-горе.

    <><><><><><>

    Сега за да клонирате модела си и да направите улицата пълна, селектирайте я първо и натиснете CTRL V или задръжте SHIFT движение по X,Y,Z.


    (натиснете върху изображението, за да увеличите)

    Сега ги attach-нете един-друг, за да станат един модел.

    Натиснете F3, след това 1, за да избирате вертекс-чета и селектирайте тези, които са посредата.


    (натиснете върху изображението, за да увеличите)

    Сега натиснете отново F3. Отидете в Top View Point (изглед от горе, хоткей - T)
    Натиснете и задръжте Shift, като местите по X, за да я копирате и същевременно движете. Ще ви излезе прозорец с въпрос колко копия да създаде на улицата. Ако искате може и 50 да въведете.


    (натиснете върху изображението, за да увеличите)

    Attach-нете всички модели и Convert to Editable Poly
    Така се създаде една голяма, дълга улица и то текстурирана!


    (натиснете върху изображението, за да увеличите)[/quote]


    Last edited by HristoBG on Fri Apr 29, 2011 7:22 pm; edited 10 times in total

    HristoBG
    Администратор
    Администратор

    Брой мнения : 136
    Репутация : 0
    Дата на регистрация : 24.08.2009
    Местожителство : Hawaii

    Смеене Re: [TUT] Как да си създадем улица? (няколко вида)

    Post by HristoBG on Mon Apr 05, 2010 6:48 pm

    [Прости завои чрез използване на линии]

    Отидете до Create -> Shapes -> Line и начертайте пътя на вашата
    улица.


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Ако е с твърде много
    ръбове, Convert to editable spline и fillet по ваш избор, като сте
    избрали вертексчетата..


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Селектирайте вашата
    улица, отидете в Modifier List и изберете Path Deform.
    Натиснете
    Pick Path и изберете вашата линия. Можете да деформирате по X,Y,Z, Y май
    е най-подходящо


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    (за
    височини преди
    да сте избрали линията, можете да местите вертексите по
    Z, за
    височина и така самата улица да си има височини и падини)

    Ако
    нищо
    не се получава, натиснете дясно копче върху modifier-а -> gizmo
    и
    го местете по ваш избор, можете и да го въртите, уголемявате и т.н.

    Ето
    с повечко преместени вертекси по Z:


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Last edited by HristoBG on Tue Apr 06, 2010 8:42 pm; edited 1 time in total

    HristoBG
    Администратор
    Администратор

    Брой мнения : 136
    Репутация : 0
    Дата на регистрация : 24.08.2009
    Местожителство : Hawaii

    Смеене Re: [TUT] Как да си създадем улица? (няколко вида)

    Post by HristoBG on Mon Apr 05, 2010 6:50 pm

    [Т-образна улица]

    Клонирайте вашата създадена улица (но е препоръчително да не е толкова
    дълга) и
    клонирания обект го завъртете на 90 градуса на мястото,
    където искате
    да се получи T-образна улица.


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Селектирайте и
    изтрийте дадените фейсове, по-долу:


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Сега
    селектирайте
    останалия тротоар (който е връзката между едната и другата
    улица) и
    го detach-нете. Името няма значение. Клонирайте и него и
    преместете
    клонираната част на -0.12 (това е още от началото, където
    extrude-вахме
    и затова трябва височината да няма разлика)

    Сега
    двете
    detach-нати тротоарчета (горно и долно) ги attach–нете
    едно-друго,
    натиснете F3, за да преминете на друг изглед, натиснете
    след това 2,
    за да избирате линии и селектирайте тези:


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Натиснете малката
    кутийка, близо до Connect и на
    "connect edge segments" настройте да е
    3.

    Натиснете отново F3, за да излезете от изгледа, инсталирайте
    си Kam's max scripts
    и от Utilities панел изберете
    Size/Alignment solver, за да оправите
    всички местоположения и т.н. в
    модела. Отидете в Modifier List ->
    Bend, настройте да се
    модифицира по координата Y и след това завъртане
    (angle) - 75.

    Приближете
    се до модела, и изберете тези вертекс-и, след това натиснете кутийката
    до Weld, за да ги "съберете". Настройте на 1.


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Convert to Editable
    Poly. След това завъртете gizmo-то на -46 и преместете на око, или по
    ваша преценка до модела.


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Клонирайте
    този
    нов, модифициран асфалт, връзката между двата останали и го
    преместете
    от другата страна. Сега attach-нете всички модели в един,
    трябва да
    са 4: 1-ва улица, 2-ра улица, 1-ва връзка-тротоар, 2-ра
    връзка-тротоар..


    Натиснете CTRL A и RMB върху модела -> Convert to
    Vertex

    Wield-ирайте го на 0.1 и изберете тези линийки..


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Както преди, задръжте и
    тук SHIFT и лекииичко го преместете по X , за да
    създадете 2 нови полигончета (фейсове). Натиснете
    пак Target Wield, където използвайте Wield-а. Повторете и така с
    останалите.


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Намерете си текстури
    за пешеходна пътека и ги сложете в ново-създадените полигони, които
    играят роля на пеш. пътека


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)


    Сега
    вече можете да
    експериментирате, като използвате attach, detach, mirror
    и т.н., за
    да получите съвсем други модели, по ваша фантазия.

    Пример


    (натиснете
    върху изображението, за да увеличите)

    Sponsored content

    Смеене Re: [TUT] Как да си създадем улица? (няколко вида)

    Post by Sponsored content Today at 8:09 pm


      Current date/time is Tue Dec 06, 2016 8:09 pm