Добре дошли!
Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО, ще ви отнеме само няколко секунди!

    [TUT]Как да създадем 2dFX (ефекти, без светлини - particles)

    Share

    HristoBG
    Администратор
    Администратор

    Брой мнения : 136
    Репутация : 0
    Дата на регистрация : 24.08.2009
    Местожителство : Hawaii

    GTA SA [TUT]Как да създадем 2dFX (ефекти, без светлини - particles)

    Post by HristoBG on Fri Feb 12, 2010 2:43 am

    Урока може да претърпи ъпдейти, понеже не всичко е "разгадано"!
    Изображенията са напълно мои, не са крадени или линковете им да водят до други
    сайтове и т.н.!

    Програми и скриптове, които ще ви трябват:
    1. RWAnalyze
    2. Dexx SA Tools


    Така, тук ще ви покажа как да създадете 2dFX за вашия модел (.dff)
    Първо, отворете модела си във 3ds max:



    След това приближете до желаната част:



    Селектирайте мястото, където искате да има ефект.



    Натиснете W (Move) и копирайте координатите X,Y,Z (аз използвам Notepad)
    Копираме ги, защото после, когато слагаме ефекта, да е на това място.



    Създайте Dummy (Create -> Helpers -> Dummy) Сложете го където искате засега.
    Големината е важна, защото колкото е по-голямо dummy-то, толкова ще е
    по-голям ефекта (в някои случаи - "висок" (фонтан), в някои уголемен и т.н.)



    Сега му задайте координатите, копирани в Notepad.
    Долу-горе това трябва да се получи:



    Натиснете на чукчето (Utilities) и под текста Utilities, намиращ се в секция MAXscript,
    изберете Dexx SA Tools. Ще ви се покаже това:



    Сега натиснете върху Run SA Effects и със селектираното
    Dummy натиснете Add Particle Info (Dummy)
    Пример:



    Отворете секцията Add/Edit Particle Effects и от падащата колонка
    можете да изберете какъв да е ефекта.

    ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ: Някои ефекти не стават директно в играта, за тях се изисква малко по-специални
    настройки.

    След като сте избрали натиснете Apply to Dummy(s) - аз съм избрал огън в среден вариант на големина (med - medium)



    Сега натиснете (секция) Export Effect Info -> Export Info и му задайте име.



    Отворете RWAnalyze.



    Отворете DFF файла.



    (Скрил съм другите секции). Отидете в Clump -> Geometry List -> Extension.
    Натиснете RMB върху Extension и изберете Add Section. Изберете 2dFX Data



    Трябва да е с оранжево кръгче. Натиснете с RMB върху него и изберете Import Section Data.
    Изберете нашия .sae (san andreas effect), запазен преди малко (fire_effect.sae - моя вариант)



    Сега трябва кръгчето да е зелено. Това означава, че има инфо в него.



    Запазете, импортирайте модела си наново в играта и се кефете Смеене


    Last edited by HristoBG on Fri Apr 29, 2011 7:23 pm; edited 2 times in total

    alex_tes

    Брой мнения : 5
    Репутация : 0
    Дата на регистрация : 10.02.2010

    GTA SA Re: [TUT]Как да създадем 2dFX (ефекти, без светлини - particles)

    Post by alex_tes on Fri Feb 12, 2010 4:14 pm

    Браво Ице дано и да има и труги.

      Current date/time is Sat Dec 03, 2016 9:48 pm