1. Какво е това ?
Това е много лесен урок за начинаещите в 3ds max.
Най-често изображения от тип .png, .tga, .gif поддържат алфа
канал, т.е. че имат прозрачност по най-лесния начин казано.
Във също съществува и може да се сложи алфа върху модел.
Ето например дърветата, тревите... те са си прости
полигони, квадратни ли, каквито и да са
(зеления цвят; на дървото - листата; а за тревите - целия модел),
които използват алфа.
2. Нужни ресурси:
- Текстури: DOWNLOAD
- 3ds max - модел на дървото, нетекстурирано.. за работата [ ] : DOWNLOAD
3. Работа:
- Отворете си 3ds max (препоръчително от 7 нагоре);
- Отворете tree.max;
- След това разархивирайте изображенията от архива и ги сложете в Material Editor-a. [той се отваря с hot-key M]
- Сега селектирайте стълба и му довлечете подходящата текстура.
- Отидете в Modifier List - горе, вляво и изберете UVW Maping. От там го настройте на Box и вижте моите зададени
стойности:
*можете и да си ги промените по ваш начин, разбира се.
- Селектирайте листата и от Material Editor-a, отидете най-отдолу, където ще видите Maps.
- Дайте отметка на Opacity и изберете None.
- От там ще ви се покаже този прозорец:
- Селектирайте черно-бялата текстура.
- Сега довлечете материала, т.е. групата с текстури, сегашната алфа, към листата (синия модел)
- Ще ви се покаже това, но не си мислете, че модела се е изтрил, просто UVW-то не е настроено.
- За да го настроите, вижте следващото изображение. Този път на Face и сте готови с модела !
[2] СЕГА РАБОТАТА С TXD WORKSHOP:
1. Отворете TXD Workshop и създайте нов *.txd, като натиснете Ctrl+N
2. Изберете 32 bit и импортирайте (Import) tree.png
3. Отидете в Properties и задайте следните настройки:
4. Вече в секция "alpha\mask" импортирайте treea.png
5. Е, готови сте ! Запазете и надявам се, че сте разбрали този урок.
Ако имате въпроси, коментирайте
Това е много лесен урок за начинаещите в 3ds max.
Най-често изображения от тип .png, .tga, .gif поддържат алфа
канал, т.е. че имат прозрачност по най-лесния начин казано.
Във също съществува и може да се сложи алфа върху модел.
Ето например дърветата, тревите... те са си прости
полигони, квадратни ли, каквито и да са
(зеления цвят; на дървото - листата; а за тревите - целия модел),
които използват алфа.
2. Нужни ресурси:
- Текстури: DOWNLOAD
- 3ds max - модел на дървото, нетекстурирано.. за работата [ ] : DOWNLOAD
3. Работа:
- Отворете си 3ds max (препоръчително от 7 нагоре);
- Отворете tree.max;
- След това разархивирайте изображенията от архива и ги сложете в Material Editor-a. [той се отваря с hot-key M]
- Сега селектирайте стълба и му довлечете подходящата текстура.
- Отидете в Modifier List - горе, вляво и изберете UVW Maping. От там го настройте на Box и вижте моите зададени
стойности:
*можете и да си ги промените по ваш начин, разбира се.
- Селектирайте листата и от Material Editor-a, отидете най-отдолу, където ще видите Maps.
- Дайте отметка на Opacity и изберете None.
- От там ще ви се покаже този прозорец:
- Селектирайте черно-бялата текстура.
- Сега довлечете материала, т.е. групата с текстури, сегашната алфа, към листата (синия модел)
- Ще ви се покаже това, но не си мислете, че модела се е изтрил, просто UVW-то не е настроено.
- За да го настроите, вижте следващото изображение. Този път на Face и сте готови с модела !
[2] СЕГА РАБОТАТА С TXD WORKSHOP:
1. Отворете TXD Workshop и създайте нов *.txd, като натиснете Ctrl+N
2. Изберете 32 bit и импортирайте (Import) tree.png
3. Отидете в Properties и задайте следните настройки:
4. Вече в секция "alpha\mask" импортирайте treea.png
5. Е, готови сте ! Запазете и надявам се, че сте разбрали този урок.
Ако имате въпроси, коментирайте