Добре дошли!
Регистрирайте се БЕЗПЛАТНО, ще ви отнеме само няколко секунди!

    [TUT]Как да настроим алфа (alpha)

    Share

    HristoBG
    Администратор
    Администратор

    Брой мнения : 136
    Репутация : 0
    Дата на регистрация : 24.08.2009
    Местожителство : Hawaii

    GTA SA [TUT]Как да настроим алфа (alpha)

    Post by HristoBG on Wed Jan 20, 2010 3:41 am

    1. Какво е това ?

    Това е много лесен урок за начинаещите в 3ds max.
    Най-често изображения от тип .png, .tga, .gif поддържат алфа
    канал, т.е. че имат прозрачност по най-лесния начин казано.
    Във San Andreas също съществува и може да се сложи алфа върху модел.
    Ето например дърветата, тревите... те са си прости
    полигони, квадратни ли, каквито и да са
    (зеления цвят; на дървото - листата; а за тревите - целия модел),
    които използват алфа.

    2. Нужни ресурси:

    - Текстури: DOWNLOAD

    - 3ds max - модел на дървото, нетекстурирано.. за работата [ Смеене ] : DOWNLOAD

    3. Работа:

    - Отворете си 3ds max (препоръчително от 7 нагоре);
    - Отворете tree.max;



    - След това разархивирайте изображенията от архива и ги сложете в Material Editor-a. [той се отваря с hot-key M]



    - Сега селектирайте стълба и му довлечете подходящата текстура.



    - Отидете в Modifier List - горе, вляво и изберете UVW Maping. От там го настройте на Box и вижте моите зададени
    стойности:


    *можете и да си ги промените по ваш начин, разбира се.

    - Селектирайте листата и от Material Editor-a, отидете най-отдолу, където ще видите Maps.



    - Дайте отметка на Opacity и изберете None.



    - От там ще ви се покаже този прозорец:



    - Селектирайте черно-бялата текстура.



    - Сега довлечете материала, т.е. групата с текстури, сегашната алфа, към листата (синия модел)



    - Ще ви се покаже това, но не си мислете, че модела се е изтрил, просто UVW-то не е настроено.



    - За да го настроите, вижте следващото изображение. Този път на Face и сте готови с модела !



    [2] СЕГА РАБОТАТА С TXD WORKSHOP:

    1. Отворете TXD Workshop и създайте нов *.txd, като натиснете Ctrl+N



    2. Изберете 32 bit и импортирайте (Import) tree.png



    3. Отидете в Properties и задайте следните настройки:



    4. Вече в секция "alpha\mask" импортирайте treea.png

    5. Е, готови сте ! Запазете и надявам се, че сте разбрали този урок.

    Ако имате въпроси, коментирайте

      Current date/time is Sat Dec 03, 2016 9:49 pm