Ще ви покажа как да моделирате сграда в 3ds max [аз работя с 2010 версия]
Всъщност моделирането на сградите започва от едно много начинаещо ниво.
Започва се с един box.
Скоро ще го едит-на, за да ви покажа как да текстурирате сградата... но не сега :?
НАДЯВАМ СЕ ТОЗИ УРОК ДА НЕ ВИ СЕ СТОРИ ТВЪРДЕ ГОЛЯМ, ОТЕГЧИТЕЛЕН ИЛИ ТРУДЕН.
ОПИТАЛ СЪМ СЕ ДА ГО НАПРАВЯ ПО ВЪЗМОЖЕН НАЧИН ПО-РАЗБИРАЕМ...
И ПОМНЕТЕ: ИЗОБРАЖЕНИЯТА ПРАВЯТ УРОКА :mrgreen:
След като сте го създали, му въведете тези стойности:
Би трябвало това да се получи:
И така, създадохме един обикновен box.
С това започна "построяването" на нашата сграда.
Сега натиснете дясно копче върху box-a -> Изберете Convert to -> Convert to Editable Poly.
Сега натиснете F3 и селектирайте тези "линии".
Важно: За да селектирате повече от една, натиснетe и задръжте CTRL, а след това "избирайте" с LMB.
След като сте ги селектирали, натиснете "кутийката\малкото прозорче" до бутона Connect.
Когато се покаже нов прозорец, въведете тези стойности:
Този бутон Connect означава "Свържи", т.е. да "свържете" две или повече "линии" с една обща помежду им.
Ето това трябва да се получи:
Сега изберете горните линии, за да свържете и тях:
Натиснете отново кутийката до Connect и въведете тези стойности:
Получи се [би трябвало]:
Засега добре. Селектирайте предните линии:
Свържете ги [кутийката до бутон Connect]
Резултат:
Сега започват да се оформят прозорците, но все още трябва да ги "пооправим"
Със тези селектирани 3 линии, добавете (селектирайте) към тях и крайните две:
Сега ги свържете със 3 segments:
Резултат:
Върнете се към нормален изглед, т.е. натиснете F3, но също натиснете и F4 !
Селектирайте тези "faces"
Сега да направим по-детайлни прозорци
Натиснете кутийката то бутона Bevel и въведете тези стойности:
Продължете с това:
Ето какво трябва да се получи:
Е, прозорците са готови !!!
Да пооправим и малко покрива.
Изберете следното "face"
Натиснете кутийката до бутона Extrude
Extrusion Height = 1
Extrussion Base Width = 0
Въведете това [само цифрите]
Натиснете F3, за да виждате по-добре "линиите"
Изберете тези:
Натиснете кутийката до Chamfer
Chamfer Amount = 0.25
[другото си го оставете както си е]
Ето това трябва да се получи:
Върнете се отново в нормален режим [Vertex Mode] -F3
Селектирайте най-горната част от сградата, но преди това натиснете 4, за да можете да селектирате "faces"
Натиснете квадратчето до Bevel и въведете тези стойности:
ФИНАЛЕН РЕЗУЛТАТ:
Е, надявам сте да сте разбрали нещичко :?
Всъщност моделирането на сградите започва от едно много начинаещо ниво.
Започва се с един box.
Скоро ще го едит-на, за да ви покажа как да текстурирате сградата... но не сега :?
НАДЯВАМ СЕ ТОЗИ УРОК ДА НЕ ВИ СЕ СТОРИ ТВЪРДЕ ГОЛЯМ, ОТЕГЧИТЕЛЕН ИЛИ ТРУДЕН.
ОПИТАЛ СЪМ СЕ ДА ГО НАПРАВЯ ПО ВЪЗМОЖЕН НАЧИН ПО-РАЗБИРАЕМ...
И ПОМНЕТЕ: ИЗОБРАЖЕНИЯТА ПРАВЯТ УРОКА :mrgreen:
След като сте го създали, му въведете тези стойности:
Би трябвало това да се получи:
И така, създадохме един обикновен box.
С това започна "построяването" на нашата сграда.
Сега натиснете дясно копче върху box-a -> Изберете Convert to -> Convert to Editable Poly.
Сега натиснете F3 и селектирайте тези "линии".
Важно: За да селектирате повече от една, натиснетe и задръжте CTRL, а след това "избирайте" с LMB.
След като сте ги селектирали, натиснете "кутийката\малкото прозорче" до бутона Connect.
Когато се покаже нов прозорец, въведете тези стойности:
Този бутон Connect означава "Свържи", т.е. да "свържете" две или повече "линии" с една обща помежду им.
Ето това трябва да се получи:
Сега изберете горните линии, за да свържете и тях:
Натиснете отново кутийката до Connect и въведете тези стойности:
Получи се [би трябвало]:
Засега добре. Селектирайте предните линии:
Свържете ги [кутийката до бутон Connect]
Резултат:
Сега започват да се оформят прозорците, но все още трябва да ги "пооправим"
Със тези селектирани 3 линии, добавете (селектирайте) към тях и крайните две:
Сега ги свържете със 3 segments:
Резултат:
Върнете се към нормален изглед, т.е. натиснете F3, но също натиснете и F4 !
Селектирайте тези "faces"
Сега да направим по-детайлни прозорци
Натиснете кутийката то бутона Bevel и въведете тези стойности:
Продължете с това:
Ето какво трябва да се получи:
Е, прозорците са готови !!!
Да пооправим и малко покрива.
Изберете следното "face"
Натиснете кутийката до бутона Extrude
Extrusion Height = 1
Extrussion Base Width = 0
Въведете това [само цифрите]
Натиснете F3, за да виждате по-добре "линиите"
Изберете тези:
Натиснете кутийката до Chamfer
Chamfer Amount = 0.25
[другото си го оставете както си е]
Ето това трябва да се получи:
Върнете се отново в нормален режим [Vertex Mode] -F3
Селектирайте най-горната част от сградата, но преди това натиснете 4, за да можете да селектирате "faces"
Натиснете квадратчето до Bevel и въведете тези стойности:
ФИНАЛЕН РЕЗУЛТАТ:
Е, надявам сте да сте разбрали нещичко :?